De loodzware dag

2 november 2023 - Police, Polen

Gisteren was dan een van de zwaarste dagen van het toernooi. Bijna het einde en een dubbele ronde. Dus naast de toch al zware 2 wedstrijden begint ook de vermoeidheid een rol te spelen. In de ochtendronde speelde ik tegen het Oekraïnse meisje. Ik speelde een goede partij en deed allemaal mooie opbouw zetten en maakte eigenlijk geen echte fouten. Mijn tegenstandster deed dat ook niet en dus eindigde de partij in remise.

Van de ouders en Heike moesten we even naar buiten om een frisse neus te halen. Daar hadden wij als welpenmeisjes echt geen zin in, maar Heike wilde heel graag echte lekkere cappuccino en dat hebben ze niet in het hotel, maar wel bij een klein winkeltje een klein stukje verder op in de straat. Dus met het doel koffie halen voor de coaches gingen we naar buiten, want we wilden er natuurlijk alles aan doen om die middagronde zo goed mogelijk te spelen. Wij een frisse neus (en hoofd) en de coaches koffie en goede deal dus.

Daarna was het tijd om te lunchen. De lunch wat dit keer echt niet lekker en ze hadden ook geen brood, maar gelukkig hadden wij een maaltijdsalade gehaald in de supermarkt dus die at ik lekker op. Ook had ik eergisterenavond een toetje, want die hebben ze wel in de supermarkt. Ik was echt heel erg blij. Na het eten ging ik nog even chillen en met mijn vriendin Lara bellen. Dat was ik heel leuk. Ik heb haar een rondleiding door het hotel gegeven. Vervolgens was het weer tijd om me klaar te maken voor de wedstrijd.

Ook de tweede wedstrijd speelde ik weer goed. Maar waarschijnlijk speelde toch de vermoeidheid ofzo een rol, want na een zet of 30 weet ik niet wat ik aan het doen was, maar ik viel vrij snel achter elkaar in 2 zetjes. Dat betekende einde partij. Ook Gwen en Chantal verloren helaas hun partij. Dus Heike en ouders dat plan van jullie met een frisse neus en koffie halen heeft niet gewerkt. Volgende keer toch maar een ander plan bedenken.

Vandaag is de laatste dag van het toernooi. Ik ga zo eten en dan naar de laatste wedstrijd. Ik speel tegen het meisjes uit Chinees Tapei (Taiwan). Dat vind ik wel leuk, want dan heb ik ook een keer een echte tegenstandster van de wereld en niet alleen tegen Europese meisjes gespeeld. Ik ga echt genieten van deze wedstrijd en natuurlijk ontzettend mijn best doen. Jullie zullen het wel lezen.

Verder is het ook wel een drukke dag vanmiddag, want we hebben nog een bijeenkomst ter voorbereiding op de Rapid en de Blitz wedstrijden die morgen en overmorgen op het programma staan. En vanmiddag om 17:00 uur is de prijsuitreiking. Nederland heeft nog kans op goud en ook op andere medailles dus ik ben benieuwd hoe vaak ik vanmiddag het volkslied mag zingen.

Nu ga ik me klaar maken. Tot snel.

1. Oma Els:
    Supergoed gedaan Viviënne!!
    Nog een laatste wedstrijd tegen een Taiwanees meisje. Zet hem op!
  2. Viviënne Meijer:
    2 november 2023
    Ik heb net van haar gewonnen
  3. Oma Els:
    GEFELICITEERD!!!!!!
    Wat ben jij een kanjer zeg. Wauw.
    Dat geeft een goed gevoel. En nu nog lekker wat uitspelen morgen.
    Geniet vanmiddag bij de prijsuitreiking.