Rapid

3 november 2023 - Police, Polen

Om 9:00 uur begon de eerste ronde. Altijd was rommelig en vooral druk met allerlei ouders en coaches want er zijn extra deelnemers bij gekomen ten opzichte van het eerste toernooi. Dus druk in de zaal, maar daar laat ik me natuurlijk niet gek door maken. Ik moest tegen het Poolse meisje waar ik woensdagmiddag van verloor. Maar met in mijn achterhoofd dat ik toen goed gespeeld had, ging ik vol vertrouwen de wedstrijd in. Met een dubbel offer wist ik naar dam te lopen. En ze liep ook door naar dam. Het werd dus remise.

Ik ben inmiddels alweer aan mij volgende partij bezig (tegen het Oekraïense meisje waar ik in de tweede ronde van het andere toernooi ook tegen gespeeld heb) en ik heb mama gevraagd om even deze blog te schrijven. Het wordt een lange dag want de laatste ronde is pas om 17:45 uur. Ik weet niet of het heel de dag lukt om te updaten, maar houd gedurende de dag de blog maar in de gaten.

De Oekraïense was in de Rapid helaas ook te sterk. Nu rust pakken en dan de volgende ronde weer vlammen.

Oké de ochtend ging niet zo als gehoopt. Na vijf rondes heb ik 3 punten. Maar ik heb heel de middag nog dus er kan nog van alles gebeuren. Net even een heerlijk KitKat ijsje gehaald en ze hadden patatjes bij de lunch. Nu nog een uurtje rusten en dan start het middagprogramma.

De middagronde is ook zwaar. Nt een hele lange en goede partij tegen Chantal maar met nog 18 seconde op de klok de verkeerde zet gekozen.

Net remise gespeeld tegen een Oekraïense. En ook de laatste ronde een puntje gepakt. Het was erg enorm zwaar naast veel partijen, een lange damdag, speelde ook vermoeidheid, warmte en geluid een rol. Nu even chillen met een filmpje en dab op tijd naar bed, want morgenochtend is de Blitz. Hopelijk slaap ik goed en kan ik er dan weer fris tegen aan.

1. Opa Wim:
    3 november 2023
    Fijn dat je goed met een keer verliezen om gaat. Dat vind ik knap!
    Rust nemen en weer vol gaan!
    Succes....