Bijeenkomst EjK

5 juni 2023 - Rijnsburg, Nederland

Hallo,

Hier weer een nieuwe blog over mijn damavontuur.

Gisteren ben ik naar de bijeenkomt geweest als voorbereiding op het EjK dammen. Dat was heel leuk. Omdat ik de andere kinderen van mijn team heb leren kennen. Het ging over het teamgevoel, de speelomstandigheden, het verblijf, energiehuishouding (dat is hoe je je energie kan besparen), voeding, de documenten die je nog gaat krijgen, coaching, ouders, publiciteit en financieel. Het was een presentatie en die werd verteld door ervaren EjK dammers. Daarna splitsten we op in 3 groepen. Groep 1 ouders, groep 2 ervaren spelers ( aspiranten en junioren) en groep 3 de kinderen die nog nooit naar een EjK zijn geweest ( welpen en pupillen). Ik behoorde tot groep 3. In die groep kregen we heel veel tips en trucs dat was erg fijn. Ook bespraken we wat de toernooidoelen zijn. Daarna gingen we nog quatre-mains dammen ( dat betekent 4 handen in het frans, dus speelde je in een tweetal maar je mocht niks tegen die ander zeggen dat maakte het extra moeilijk). Na een tijdje kwam Rik (een coach) en die zei bijv. wisselen van kleur of de achterste rij worden allemaal dammen dat was er leuk en grappig. Dat was de afsluiting van de dag.

Ik weet ook wanneer waarschijnlijk ga vliegen. Ik vlieg op zondag 30 juli om 10.00 ’s ochtends dus als je me wilt uitzwaaien, moet je vroeg je bed uit 😊. We vliegen waarschijnlijk vanaf Schiphol in Amsterdam.

Helaas is het EjK duurder geworden. De € 4.000 was een schatting. Maar de tickets en de verblijfskosten blijken hoger te zijn. Daardoor zijn de geschatte kosten een paar honderd euro meer per persoon. Daarom hoop ik dat er nog veel meer mensen mij willen sponsoren. Maar ik heb ook goed nieuws want ik heb een bijdragen van het Kellerfonds gekregen. Ik ben daar natuurlijk heel blij mee.

Nou dit was het dan voor nu zodra ik meer weet zal ik weer schrijven.

1. Oma Els:
    5 juni 2023
    Wat een leuk verhaal! Ik ben weer helemaal op de hoogte! Gelukkig heb je uitgelegd wat quatre main dammen is. Superleuk!