Welkom op mijn reisblog over mijn EK en WK dammen

21 mei 2023 - Nederland, Nederland

Ik ben Viviënne, ik ben 9 jaar oud en ik woon in Rijnsburg. Een van mijn grootste hobby’s is dammen. Hoe ik in aanraking ben gekomen met dammen is door mijn familie. Bijna mijn hele familie damt: mijn vader, mijn moeder, mijn opa, mijn oom, mijn broertje en ikzelf. Ik vind dammen een hele leuke sport omdat je je hersens er bij moet kraken. Sinds ik 7 ben doe ik mee aan het pepernoten toernooi bij RDC Rijnsburg. En sindsdien ben ik gaan dammen.

Zaterdag 20 mei was het Nederlands Kampioenschap dammen. Daar werd ik gedeeltelijk 1e maar omdat Gwen uit Hardewijk tegen tegenstanders hadden gespeeld die meer punten hadden werd zij 1ste en ik pakte de 2de plek. Een geweldige prestatie waar ik heel trots op ben.

Omdat ik zo hoog eindigde mag ik naar het EK en WK dammen. Daar ben ik super blij mee. Het EK is in augustus in Estland en het WK is in het najaar in Letland. Omdat ik geen topsportstatus heb bij het NOC/NSF worden de kosten niet vergoed en dien ik deze voor mij zelf en mijn begeleider zelf te betalen. De kosten voor: reis-, verblijf-, inschrijf- en coachkosten zullen rond de € 4.000 zijn. Dat is natuurlijk een flink bedrag en daarom ben ik op zoek naar mensen/bedrijven die mij willen sponsoren.

Ik wil graag meedoen aan het EjK en WjK omdat het een bijzondere ervaring is. Het lijkt me enorm leuk om aan de toernooien mee te doen, omdat ik dan tegen buitenlandse meisjes van ongeveer mijn leeftijd speel. Bij het dammen zijn er veel meer jongens en daarom speel ik niet zo vaak tegen meisjes. En de meeste dammers zijn ook ouder dan mij. Ik ga ook een interview aan de krant geven om zo dammen te promoten en ik ga dan ook proberen om meer meisjes te laten zien hoe leuk en uitdagend dammen is.

Mijn tegenprestatie is dat ik een blog (damavontuur.reislogger.nl) schrijf over het EK en WK en dat uw naam er dan bij komt te staan bijvoorbeeld zo: maar dit was niet mogelijke zonder, de volgende sponsor en dan uw (bedrijfs)naam. Als uw bedrijf mij sponsort kan ik ook het logo van u bedrijf er in zetten. Ik kan natuurlijk ook een keertje komen dammen 😊

Wilt u mij helpen met mijn droom waar maken? Scan dan onderstaande QR code:

INGBetaalverzoek-QR-EjK_en_WjK_dammen-03062023 (002)