Blitz

9 augustus 2023 - Tallinn, Estland

Het Blitzen was de laatste dag van het EK. Wat is de tijd voorbij gevlogen en wat heb ik veel geleerd. Ik zag best wel op tegen deze dag, want ik ben niet goed in Blitzen (5 minuten + 3 seconden per zet). De ouders kregen weer de taak om het Holland Huis goed te bewaken en vooral ervoor te zorgen dat er genoeg zitten plekken voor de spelers zouden zijn tussen de rondes door, zodat de spelers niet hoefden te staan, maar konden zitten en rusten. Na de eerste ronde bleek dat al een heel gedoe en had mijn moeder met hand en tand een stoel verdedigd die een of andere Pool wilde inpikken. Die Pool kon natuurlijk niet tegen de TeamNL ouder op. En ik heb begrepen dat hij na een paar minuten de poging staakte 😊.

Dan het toernooi. Ik begon met een winst en dat is altijd lekker. Na vier rondes stond ik op mijn gemiddelde. Dus dat was een prima start. Hierna kreeg ik even een dip en toen ik een ronde weer heel snel klaar was, ben ik weer even naar mijn hotelkamer gesprint. Ben onder de douche gaan staan om weer helemaal fris te worden. Want ondanks dat het niet zo warm meer is vandaag, werd het met honderden kinderen en ouders/coaches toch wel weer erg warm. Die douche werkte ook vandaag erg goed. De laatste 3 rondes haalde ik 5 punten. En daarmee kwam ik op 9 punten uit 9 wedstrijden. Hier ben ik meer dan tevreden meer en is meer dan ik vooraf had verwacht. Op de ranglijst zorgde dat voor een twaalfde plek.

Het hele EK zit er nu op. Wat een ervaring, wat een plezier, wat heb ik veel geleerd en wat valt er nog veel te leren. Daarnaast ook een aantal damvriend(in)nnen gekregen. Dit smaakt naar meer. Volgend jaar zit ik wel in een hogere leeftijdscategorie dus ik zal echt veel moeten trainen om dan weer te kunnen kwalificeren, maar dit nemen ze me in elk geval niet meer af. Een toernooi om nooit meer te vergeten. En wat ik nog niet verteld heb in mijn afgelopen bloggen, is dat ik van een aantal speelsters ook een souverniertje uit hun land heb gekregen. Dat is ook echt heel leuk. Straks nog de prijsuitreiking buiten in de tuin van het hotel. De schijnt een lange zit te worden, want er worden in 27 categorieën prijzen uitgereikt en daarom krijgen we 27 keer een volkslied te horen. En daarna gaan we er een feestelijke avond van maken met lang opblijven 😊 en morgen vliegen we terug naar Nederland!

1. Oma Els:
    9 augustus 2023
    Wat fijn dat het zo leuk is geweest en dat het naar heel veel meer smaakt!
    Je hebt er nog eentje voir de boeg, dus dat wordt trainen 👊🤗