We zijn in Polen

26 oktober 2023 - Police, Polen

Gisteren was het vroeg dag, want we werden om 6:30 uur naar het station gebracht. Volgens Maurijn was het toen nog echt nacht. Uitgezwaaid door onze mannen liepen we het station in en hadden nog zat tijd (precies 3 minuten 😀) om de trein te halen. Dat lukte met gemak en stipt op tijd waren we in Amersfoort. Daar kwam oma nog even gedag zeggen in de korte overstap die we hadden en kreeg ik een lekkere rol met koekjes, jammie. Toen we uitstapten in Hengelo zagen we dat mede TeamNlL-er Emre bij ons in de coupe zat. Die hadden we helemaal niet gezien 🙈. Bij de kiosk zagen we coach Ester staan dus dat was mooi. We verzamelde beneden in de hal en wachten toen op de bus die netjes op tijd er was. Een delegatie uit Hoogeveen zat er al in. We kregen een andere buschauffeur en daar was het  nog even wachten op. Om 10:00 uur bleek dat die aan de andere kant van het station stond. De ene buschauffeur haalde de andere en toen die geïnstalleerd was konden we om 10:15 uur (later dan gepland) vertrekken. In de bus hebben we lekker een puzzelboekje gemaakt, filmpje gekeken, muziek geluisterd en een aantal potjes 'pesten'. En natuurlijk lekker gesnoept 😃.

De rit verliep lekker soepel en even voor Hannover maakte we rond lunchtijd. Het was even lekker om de benen te strekken en frisse lucht te hebben. in de bus was het nl. vrij warm. Na de stop ging ik weer een filmpje kijken, maar omdat het warm was en de zon op mijn hoofd scheen, kreeg ik het flink warm en last van wagenziekte. Met sokken uit, gordijntje dicht en even lekker liggen op mama was het nog niet te doen. Gelukkig regelde Heike dat de airco aan ging en rond half 4 maakten we weer een stop even voor Berlijn dit keer. Even een halfuurtje lekker buiten en in de speeltuin schommelen deed met goed. Rond een uur of half 7 waren we bij de grens met Polen. Polen uit werden alle auto's, bussen, vrachtwagens etc. van de weg gehaald voor controle, maar Polen in kon gewoon. Toen was het nog 3 kwartier naar het hotel. In het hotel aangekomen kregen we de kamerindeling en mama en ik hebben een hele mooie net gerenoveerde ruime tweepersoonskamer. De bedden staan wel knus bij elkaar en de badkamer is echt klein, maar het ziet er heel mooi en schoon uit. Het is wel warm binnen in het hotel, maar een raampje open helpt wel. Nadat we gegeten hadden, hebben de de koffer uitgepakt en zijn we moe in slaap gevallen.

We hebben lekker geslapen en om half 7 werden we wakker. Na rustig opstarten, ontbijten en wat chillen was om 10:00 uur de teambijeenkomst. Helaas is het speelschema nog steeds niet bekend. Vanavond om 20:00 uur hebben de coaches de technical meeting en dan weten we meer. Waarschijnlijk spelen we eerst in een zaal en gaan we later tijdens het toernooi verhuizen naar een andere zaal. Dat voor de ouders wordt het nog even puzzelen met het Holland House. Daarna zijn we even naar de supermart (Lidl) gelopen en vervolgens heb ik 2 keer van mama gewonnen met het spelletje Keer op Keer. Onze lunch was in het late blok en pas om 14:00 uur. Daar voor heb ik nog even met mijn coach Wouter mijn toernooidoelen door gesproken. Na de lunch ben ik lekker met Gwen en Chantal gaan spelen en dit is echt een tophotel, want ze hebben er ook een zwembad(je). Dus we zijn ook heerlijk gaan zwemmen. Het avondeten is pas om 19:00 uur, dus we moeten nog even geduld hebben.

Morgen is de openingsceremonie ergens in de ochtend waarschijnlijk en in de middag gaan we dan dammen. Op dit moment staan er 22 deelnemers op de lijst, dus dat betekent dat ik 9 rondes ga spelen. Ik heb er heel veel zin in. Online zijn de uitslagen te volgen via: https://youth.fmjd.org/results/main/girls-u-10/. Ik ga mijn best doen en vooral ook genieten!

1. Oma Els:
    26 oktober 2023
    Superleuk Viviënne! Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    En nu kun je elke dag ook nog even een duik in het zwembad nemen om wat af te koelen.