GEWONNEN

30 oktober 2023 - Police, Polen

Het werd vandaag een lange loodzware damdag met 2 partijen en dat na gisteren met mijn langste partij ooit van 3 uur en 3 minuten. Ja, u leest het goed 1 partij duurde 3 uur en 3 minuten. We begonnen weer om 9 uur een aangezien ik net als thuis lekker vroeg wakker werd, had ik genoeg tijd om even te lezen, wakker te worden, op te frissen en te ontbijten. Om half 9 was er weer zoals gebruikelijk de teambijeenkomst. Daar werden nog even de tips en trucs uitgewisseld voor een dag met een dubbele ronde. Dat is eigenlijk heel simpel, dammen, rusten, eten rusten en dan weer dammen en eten. Ik begon in de ochtend tegen Gwen. En ik speelde weer een hele goede partij. Ook Gwen deed geen gekke dingen en speelde goed. Op het eind begon ik last te krijgen van vermoeidheid en maakte ik een foutje. Dat zag Gwen en hierdoor verloor ik helaas. Wat baalde ik zeg. Had ik zo goed gespeeld en stond ik met lege handen. Op de kamer even rusten en kalmeren. En ik was net mama aan het inmaken met een potje Qwixx toen coach Wouter nog even langs kwam. Hij zei dat ik goed gespeeld had en dat als ik vanmiddag weer zo zou spelen en rustig zou spelen dat het dan vanzelf goed zou komen. Er was alleen nog niet bekend tegen wie ik zou spelen, dus gingen we eerst maar lunchen.

Ze hadden gelukkig weer die lekkere champignonnensoep bij de lunch en mijn eigen meegenomen pot pasta en honing doen het ook goed 😊. Ik had nog een uur of 2 voor de volgende ronde begon en die tijd bracht ik door met even opfrissen, mijn hoofd leegmaken en een filmpje kijken. Om half 3 gingen we naar beneden. Bij een dubbele ronde is er geen teambijeenkomst, maar het is wel lekker om op tijd te zijn. En ik moest van mama ook nog verplicht naar buiten om een frisse neus te halen. Na 5 minuten vond ik het wel genoeg. En fris was het helemaal niet buiten, want het was een graad of 15 vandaag.

Iedereen verzamelde zich wel bij ons Holland Huis. Dat is gelukkig in ere hersteld, want de mensen van het hotel hadden de vlaggen e.d. netjes achter de receptie opgeruimd om te kunnen schoonmaken. Maar dat zorgde vanochtend bijna voor problemen toen er opeens een man uit Chinees Taipei (Taiwan) in ons Holland Huis zat. Maar aangezien wij met een grote groep zijn en wij de vlaggen gewoon weer neerleggen, hield die man het snel voor gezien. In de middag ronde speelde ik tegen een meisje uit Litouwen. Ik wist uit de ochtendronde dat ze heel snel speelde, want toen speelde ze tegen Chantal en had ze aan het eind van de partij ruim 20 minuten meer over dan ze begon. Het was dus de kunst om rustig te blijven en ook rustig te spelen.

De zon scheen flink en ook de speelzaal in, dus er werd van alles geprobeerd om de zon buiten te houden. Er waren gordijnen die de helft van de ramen konden bedekken, dus dat schoot ook niet op. Gelukkig mocht mijn tafel opschuiven, zodat ik uit de zon kwam te zitten. En niet veel later kwam er een vrouw met een veiligheidsspeld die de twee gordijn helften daarmee aan elkaar vastmaakte, zodat de zon niet in de gezichten scheen. Zo de wedstrijd kon van start. En inderdaad speelde mijn tegenstander weer erg snel. Het was best lastig om rustig te blijven en dat lukte redelijk. O een gegeven moment kon ik er een weggeven en twee terug slaan, waardoor ik een schijf voor kwam. En een aantal zetten later deed ik een zet waarmee ik er een weggaf en drie naar dam kon slaan. Op dat moment zei ze one – one  (remise). Ten eerste mocht dat helemaal niet, omdat ze eerst moest slaan, ten tweede hadden we nog niet het minimale aantal zetten (40) gedaan voor je remise mag vragen en tot slot ik ben niet gek. Dus ik zei ‘no’. En toen besloot ze maar om op te geven. Met precies een uur dammen had ik gewonnen. Ik ben echt superblij hiermee. Morgen speel ik weer tegen een Litouwse en ga ik weer voor de winst.

Gwen en Chantal speelden vanmiddag tegen elkaar en waren iets van driekwartier na mijn klaar. We hadden zodoende nog tijd om nog een uurtje te zwemmen voor we gingen eten. Dus we hebben even lekker ontspannen in het water en daarna pasta met spinazie/champignonsaus gegeten, maar dat smaakt helemaal niet naar spinazie gek genoeg. En ik blijf de toetjes missen. Nu nog even een filmpje kijk en dan lekker slapen, want morgenochtend is het weer vroeg dag. Dan hebben we maar 1 partij. Voor nu heb ik in elk geval 3 keer zoveel punten als gisteren en kijk ik tevreden terug op vandaag.

1. Opa en oma:
    30 oktober 2023
    Hi,
    Gefeliciteerd!! En nu er op en er over.

Groetjes oma en opa
  2. Oma Els:
    30 oktober 2023
    Wauw!! Wat goed Viviënne 👍👊😀.
    En... wat kun jij leuk schrijven, het is alsof je er zelf bij bent.
    Ga zo door!
    Liefs van oma