De reis naar Talinn

30 juli 2023 - Tallinn, Estland

Vandaag was het dan zo ver. Eindelijk vertrok ik naar het EK. We moesten vroeg opz maar ik was nog vroeger wakker en om 7:00 uur zaten we in de auto naar Schiphol. Daar begon een lange dag met geel wachten. Als eerste de check in. Dat duurde erg lang, omdat er maar 1 mevrouw bij de incheckbalie was. Gelukkig regelde Alex dat er een twee mevrouw kwam en toen ging het als een stuk sneller. Tijdens het boarden bleek dat we niet naast elkaar zaten, maar die mevrouw bij de balie ging het opnieuw inplannen, zodat we naast elkaar kwamen te zitten. Jippie :-). Ook waren we zo door de security heen.

We hadden een klein vliegtuig met rijen van 2*2 stoelen. Dus toen zaten mama en ik samen op een rijtje en ik zat bij het raam :-).  De wereld onder ons werd snel klein en niet veel later zaten we in de wolken en zag ik niets meer. Het was half bewolkt dus even later zag ik toch weer kleine huisjes. Aan boord kregen we een koud spinazie broodje en water onderweg naar Warschau. Ondanks dat het koud was, was het brood wel lekker.

Begin van de middag landden we in Polen waar we om 15:10 uur weer door vlogen naar onze eindbestemming Tallinn. We beleefden nog een avontuur bij de drinkautomaat waar we iets wilden kopen. De automaat was alleen in het Pools maar dat moest ons toch lukken zo moeilijk kon het toch niet zijn. Nou dat viel flink tegen toen we een paar minuten stonden te prutsen, kwam een aardige schoonmaakster ons helpen en hadden een flesje water. Mooi zo. Het tweede flesje moest ons toch zeker wel zelf lukken. Wij weer proberen en wij deden precies hetzelfde als die aardige mevrouw, maar helaas ook deze poging mislukte meerdere keren. Gelukkig was die aardige mevrouw nog in de buurt en zag ons weer staan tobben. Ook dit keer schoot ze te hulp. En wat denk je... Haar lukte het ook niet. Het flesje kwam er niet uit. Na poging 5 ofzo en verschillende vakjes geprobeerd te hebben, kwam dan uiteindelijk ook een tweede flesje eruit. Het lag dus niet aan ons, maar het was gewoon een gammele Poolse drinkautomaat.

Dit hele avontuur kostte ons wel enige tijd waardoor we ons moesten haasten om nog even naar het toilet te gaan en op tijd weer bij het team te zijn. Helemaal op tijd waren we niet, maar in de rij bij het toilet zagen we een van de coaches ook staan, dus maakten we ons niet zo druk. En we hadden ook al door dat het verzameltijdstip ruim voor het boarden was, zodat we alle tijd hadden en zelf nog weer moesten wachten om aan boord te kunnen. In het vliegtuig kreeg ik een leuk doeboekje. Het boekje is helemaal in het Pools, dus hield ik het maar bij een filmpje kijken. Ook deze vlucht kregen we weer een koud spinaziebroodje. De andere optie was een bosbessen broodje, maar op de eerste vlucht was het spinaziebroodje goed bevallen, dus nog maar een keer. Want tja hoe vaak krijg je nu een koud spinaziebroodje te eten .

We landden 5 minuten voor schema in Talinn en vervolgens waren we binnen een uurtje in het hotel. Toen hebben we onze koffers naar de kamer gebracht en vervolgens zijn we gaan eten. Het buffet was heel erg lekker salade en een gehaktbal heb ik wel 2 keer genomen. Er is was ook een lekker toetje. Morgen hebben we nog een dag om te acclimatiseren en de buurt te verkennen en dan dinsdag begint het toernooi echt.