Rust- en acclimatisatiedag

31 juli 2023 - Tallinn, Estland

Vandaag was dan de rust/acclimatisatiedag. We begonnen de ochtend vroeg, omdat het nogal gehorig is en onze bovenburen om 6:15 uur een douche namen. Het leek wel alsof ze bij ons stonden te douchen ze klonk het water.

Na nog wat wakkeren worden stonden we we om 7 uur op om alvast in het wedstrijdritme te komen, want de meeste dagen beginnen de wedstrijden om 9 uur. Van TeamNL waren wij de eerste die aan het ontbijt zaten. Meestal vind ik ontbijt wel lekker, maar hier is het ontbijt echt heel raar. Ik kwam doperwten, mais, aardappels en worstjes tegen bij het ontbijt.... Ze hadden ook brood, maar dat smaakte heel vies. Ze hadden ook nog ander brood en dat was wel beter en ook het eitje smaakte goed. Bij toeval heb ik ontdekt dat warme melk met honing heel lekker is. Mama drukte nl. op het verkeerde knopje nl. op 'hot milk' in plaats van op 'hot water' voor thee.

Na het ontbijt hebben we even een frisse neus gehaald in de buurt en daarna was onze eerste teambijeenkomst gevolgd door een bezoekje aan de supermarkt. Eind van de ochtend konden we met de coaches even de zaal bekijken. We spelen met de welpen en pupillen in een grote zaal. De andere categorieën zitten in meerdere andere zalen. De zaal voelde lekker koel, dus hopen dat dat zo blijft.

De lunch duurt lekker lang van 12:00 tot 16:00 uur. Dit is een warme maaltijd en ze hadden weer van allerlei lekkers. Weer andere gehaktballetjes dan gisteren, vla, rijst, pasta, couscous, groentes, rauwkost en toetjes. Dat was erg lekker. Wees gerust we hebben niet 4 uur geluncht . Daarna zijn we als welpengroepje met de bus naar het centrum van Talinn gegaan. Daar hebben we wat gewandeld en oude toren en een kerkje bekeken. In het hotel heb ik nog een spelletje gespeeld met Gwen en een filmpje gekeken.

Nog even terug naar onze douche. Toen we vanmiddag even op onze kamer waren, hoorden we weer de douche van onze bovenburen en dus ook dat water lopen. Toen mama op onderzoek uitging zag ze dat er water door het plafond in de doucheruimte drupt. Het stroomt niet over, maar goed is anders. De receptie vertelde ons dat het mogelijk was en omdat het een oud gebouw is. Ze ging even bellen en er gaat iemand onderzoeken waar het water vandaag komt. Ze zou ook onze bovenburen bellen. Dat zijn de Polen en die waren net aangekomen. Dus waarom ze die ging bellen, is ons niet duidelijk geworden, maar goed. Zo lang het niet overstroomt doen we het er mee. De receptioniste bood ons nog een andere kamer aan, maar dan zitten we niet meer op de TeamNL gang en moeten we alles weer inpakken en verhuizen. De duimen dus dat ze het lek snel vinden en dat het niet harder gaat lekken dan het nu doet....

Met de welpen zijn we nog een keertje naar de speelzaal gegaan en hebben we alvast een subteamfoto gemaakt in onze oranje TeamNL shirt. Ik ben dus helemaal klaar om morgen te gaan dammen. In de ochtend hebben de de openingsceremonie en dan om 15:00 uur mogen we eindelijk dammen!!!

Mocht ik geen tijd hebben om te bloggen dan zijn de uitslagen in elk geval te vinden voor via Toernooibase (Buitenland) of via eyc2023.org.

1. Oma Els:
    31 juli 2023
    Wat een leuk verhaal! Het gaat dan dus eindelijk beginnen. Heel veel succes maar in elk geval veel genieten want dat is zeker zo belangrijk.
  2. Roalda:
    31 juli 2023
    Dank je wel voor je leuke verhalen. En heel veel succes met dammen morgen!
  3. Opa en oma:
    1 augustus 2023
    Eindelijk gaat het toernooi dan echt beginnen. De foto's zien er leuk uit. Heel veel succes
    vandaag en voordat de eerste wedstrijd begint kun je nog lekker eten.