4 punten

5 augustus 2023 - Tallinn, Estland

Gisteren was een zware dag voor TeamNL met een dubbele ronde. Alleen mijn groep had een enkele ronde en dat betekende dat we heel de middag vrij hadden. Daarom gingen Gwen en ik bowlen. Vlak voor we weg gingen, hoorden we dat Indy dummy geloot had en dus ook geen partij hoefde te spelen. Indy en haar moeder sloten zich dus bij ons aan en we zijn met de bus naar het centrum van Tallinn geweest, want daar hadden wij eerder deze week een bowlingcentrum gespot. Er gebeurde een paar ongelooflijke dingen zo gooide mama de eerste drie beurten spare, terwijl ze normaal gesproken heel goed in goot gooien is. Kampioen gooit gooien werd dit keer de moeder van Indy. De strijd om de winst ging tussen de vader van Gwen en Indy. Indy voor de laatste ronde een strike waardoor er voor haar 2 extra beurten volgden. Alles leek erop dat Indy zo gaan winnen. Maar toen mocht de vader van Gwen nog. En die wist een spare te gooien. Hoewel Indy dus al stond te juichen, ging de vader van Gwen er met de winst vandoor 😊.

De dampartij gisteren was er een om snel te vergeten. Dus dat heb ik dan maar gedaan en vandaag ben ik weer vol goede moed begonnen. Ik speel een hele sterke zet, omdat ik zag dat er dan 2 zetjes in zouden komen en in 1 zetje liep mijn tegenstander. Zo kwam ik al snel 2 schijven voor. Ik speelde met een goed gevoel verder en een paar zetten later liep ze weer in een zetje. Ze gaf direct op, waardoor ik niet eens het zetje kon uithalen. Dat was jammer, want ik had graag nog even willen slaan. Maar de punten zijn binnen en dat telt.

Naast het dammen doen we veel met het team op alleen met de welpen, want de oudere kinderen spelen vaak langer dan ons. Ik trek veel op met Gwen en er is een klein speeltuintje achter het hotel dus na de partij gaan we daar lekker schommelen en spelen. Het eten in het hotel begint wel een beetje saai te worden, omdat we zowel ’s middags als ’s avond warm een krijgen. Maar gisterenmiddag hebben wij bij de supermarkt een ijsje gehaald. Dat was heel erg lekker!!! En vanmiddag zijn de andere kinderen ook vrij dus dan gaan we lekker met elkaar voetballen, weerwolven of andere spelletjes doen.

Dan nog even terug naar donderdagmidag. Toen was het coaches en oudertoernooi waar mama aan mee gedaan heeft. En mama is hele trots want ze heeft gewonnen van een hele goede Oekraïense coach. En het is live gestreamd op youtube. Uiteindelijk werd ‘de dammende moeder’ 3e in het klassement. De meeste buitenlanders waren daar erg van onder de indruk. En bij de grote prijsuitreiking krijgt mama een prijs en moet ze waarschijnlijk op het podium…